Umowa zlecenie

Zatrudniłem się w pewnej dosyć dużej firmie. Na okres dwóch miesięcy zaproponowano mi umowę zlecenie. Umowę otrzymałem wstecznie dopiero 10 marca i mimo iż przepracowałem cały luty (podpisywałem listę) , na umowie okres mojej pracy wynosił tylko 6 dni. Czy takie traktowanie pracownika jest zgodne z prawem?(KK)

Odpowiedź eksperta

Nie jest to zgodne z prawem. Umowa zlecenia jest umową cywilnoprawną, a podpisywanie listy jest typowe dla umowy o pracę. Możliwe że – zależy to od sposobu wykonywania pracy – umowa była tylko umową zlecenia z nazwy, a w rzeczywistości była to umowa o pracę. Takie zachowanie jest niezgodne z prawem i jest wykroczeniem przeciwko prawom pracownika. Ponadto, jeżeli przyjąć, że rzeczywiście była to umowa zlecenia, to w umowie należało wpisać okres pracy zgodnie z prawdą.

Tagi: , , , , ,

Skomentuj

